REGULAMIN RESTAURACJI WOO THAI W ZAKRESIE REZERWACJI MIEJSC ORAZ OBSŁUGI KLIENTÓW
§1
Niżej wymienionym pojęciom, zapisywanym wielką literą, nadaje się następujące znaczenie:
1. Regulamin – niniejszy dokument, określający zasady dokonywania i obsługi rezerwacji miejsc w Restauracji
oraz obsługi klientów;
2. Restauracja – restauracja „WOO THAI” zlokalizowana przy ul. Grunwaldzkiej 67 we Wrocławiu, prowadzona
przez Bartosza Jędrasiaka wykonującego działalność gospodarczą pod firmą „WOO TO GO Jędrasiak Bartosz” z
siedzibą we Wrocławiu (50-357) przy ul. Grunwaldzkiej 67;
3. Rezerwujący – osoba fizyczna, osoba prawna lub podmiot nieposiadający osobowości prawnej, któremu
ustawa przyznaje zdolność prawną, dokonująca zgłoszenia rezerwacji miejsc w Restauracji.
REZERWACJA MIEJSC
§2
1. W ramach działalności Restauracji możliwym jest dokonywanie rezerwacji miejsc.
2. Rezerwacja miejsc w Restauracji odbywa się na zasadach określonych w Regulaminie, który stanowi
wyłączny zbiór ogólnych warunków i zasad, w oparciu o które następuje rezerwacja miejsc oraz obsługa
dokonanej rezerwacji.
§3
1. Za rezerwację uważa się zgłoszenie przez Rezerwującego chęci skorzystania w określonym terminie z usług
Restauracji dla oznaczonej liczby osób. Określenie terminu rezerwacji polega na uzgodnieniu konkretnej daty
i godziny, od której zapewniona będzie możliwość skorzystania z usług Restauracji dla oznaczonej liczby osób.
Rezerwującym może być wyłącznie osoba pełnoletnia, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a
w przypadku Rezerwujących niebędących osobami fizycznymi wymóg pełnoletności oraz posiadania pełnej
zdolności do czynności prawnych dotyczy osoby dokonującej faktycznego zgłoszenia rezerwacji.
2. Rezerwacje mogą mieć charakter indywidualny, grupowy lub dotyczyć sali bankietowej. Za Rezerwację
indywidualną uważa się rezerwację nieprzekraczającą 9 (dziewięciu) osób. Za Rezerwację grupową uważa się
rezerwację od 10 (dziesięciu) osób, jednak nieprzekraczającą 20 (dwudziestu) osób, przy czym od piątku do
niedzieli Rezerwacja grupowa nie może przekraczać 12 (dwunastu) osób. Za Rezerwację sali bankietowej
uważa się rezerwację od 21 (dwudziestu jeden) osób, jednak nieprzekraczającą 70 (siedemdziesięciu) osób w
specjalnie wyodrębnionym pomieszczeniu sali bankietowej.
3. Rezerwacje indywidualne mogą być dokonywane wyłącznie w drodze telefonicznego zgłoszenia, które należy
złożyć pod numerem 71 321 07 01. Potwierdzenie rezerwacji telefonicznej następuje w trakcie rozmowy z
Rezerwującym, podczas której zgłasza on rezerwację.
4. Rezerwacje grupowe oraz Rezerwacje sali bankietowej mogą być dokonywane wyłącznie w drodze
zgłoszenia za pośrednictwem poczty e-mail na adres: rezerwacje@woothai.pl
Wskazany adres poczty elektronicznej obsługiwany jest od poniedziałku do piątku (z wyłączeniem dni
ustawowo wolnych od pracy) od godziny 10.00 do godziny 17.00 i wówczas również udzielane są odpowiedzi
na zgłoszenia rezerwacji oraz zmian w rezerwacjach. Restauracja udziela odpowiedzi na zgłoszenia
niezwłocznie, nie później niż następnego dnia roboczego przypadającego w okresie wskazanym w zdaniu
poprzednim. Wymogiem skutecznego dokonania rezerwacji poprzez wskazany adres e-mail wymagane jest
potwierdzenie rezerwacji przez Restaurację.
5. Rezerwacji nie dokonuje się na dzień bieżący, przez co rozumieć należy, że niemożliwym jest dokonanie
rezerwacji na ten sam dzień, w którym następuje zgłoszenie chęci rezerwacji, bez względu na jej rodzaj.
6. Potwierdzenie Rezerwacji grupowej oraz Rezerwacji sali bankietowej następuje w formie zwrotnej
wiadomości e-mail wysyłanej przez Restaurację na adres poczty elektronicznej Rezerwującego, z którego
nastąpiło zgłoszenie Rezerwacji grupowej lub Rezerwacji sali bankietowej. W przypadku gdy zgodnie z
postanowieniami Regulaminu Rezerwacja grupowa lub Rezerwacja sali bankietowej wymaga uiszczenia
zadatku, Rezerwację grupową lub Rezerwację sali bankietowej uważa się za skuteczną dopiero z chwilą
wpłaty zadatku przez Rezerwującego.
7. Przy zgłoszeniu chęci rezerwacji, Rezerwujący zobowiązany jest podać swoje imię, nazwisko, numer telefonu
kontaktowego, ilość osób na jaką dokonywana jest rezerwacja, dzień i godzinę rozpoczęcia rezerwacji, a w
przypadku Rezerwacji Sali bankietowej wskazać również wyraźnie, że jego wolą jest zarezerwowanie sali
bankietowej.
8. Aby móc skorzystać z rezerwacji należy się stawić w Restauracji najpóźniej w ciągu 15 minut od nadejścia
umówionej godziny rezerwacji. W przypadku przewidywanego spóźnienia, Rezerwujący może powiadomić
Restaurację telefonicznie o takim spóźnieniu, co powodować będzie przedłużenie czasu do rozpoczęcia
rezerwacji o 30 minut względem pierwotnie umówionego terminu rezerwacji. W przypadku
niestawiennictwa w celu skorzystania z rezerwacji we wskazanych wyżej terminach, rezerwacja podlega
automatycznemu odwołaniu i Restauracja ma prawo odmówić obsługi w ramach takiej rezerwacji.
9. W przypadkach automatycznego odwołania rezerwacji, o których mowa w ust. 8, jeśli na poczet rezerwacji
został uiszczony zadatek, podlega on zatrzymaniu przez Restaurację.
§4
1. Dokonanie Rezerwacji grupowej lub Rezerwacji sali bankietowej uzależnione jest od dokonania wpłaty
zadatku.
2. Zadatek, o którym mowa w ust. 1 pobierany jest w wysokości 20 (dwudziestu) złotych za każdą osobę od
zgłoszonej liczby osób w ramach Rezerwacji grupowej, a w ramach Rezerwacji sali bankietowej, zadatek
ustalany jest w indywidualnej wysokości, przy uwzględnieniu liczby zgłoszonych osób dla tej rezerwacji.
3. Wpłacony zadatek ulega zatrzymaniu przez Restaurację (ulega przepadkowi) w przypadku niestawienia się w
umówionym terminie Rezerwacji grupowej więcej niż 10% (dziesięciu procent) liczby osób objętej
Rezerwacją grupową lub Rezerwacją sali bankietowej. W przypadku gdy liczba osób, od niestawiennictwa
których uzależniony jest przepadek zadatku, obliczona zgodnie z postanowieniem zdania poprzedzającego,
nie stanowiłaby liczby całkowitej (tj. byłaby wynikiem po przecinku), wynik taki zaokrągla się w dół.
4. W przypadku stawienia się liczby osób objętej Rezerwacją grupową lub Rezerwacją sali bankietowej lub
niestawiennictwa części osób mieszczącego się w limicie, o którym mowa w ust. 3, zadatek podlega
zaliczeniu na poczet zapłaty należności za korzystanie ze świadczeń (składanych w trakcie rezerwacji
zamówień) w Restauracji.
5. Zadatek podlega wpłacie w terminie 3 dni od dokonania Rezerwacji grupowej lub Rezerwacji sali
bankietowej, nie później jednak niż w dniu poprzedzającym termin Rezerwacji grupowej lub Rezerwacji sali
bankietowej. Zadatek płatny jest w formie przelewu na rachunek bankowy Restauracji, prowadzony pod
numerem: 62 1600 1462 1880 2196 1000 0001. Za dzień wpłaty zadatku uznaje się dzień księgowania
środków na rachunku bankowym Restauracji.
§5
1. Każdą dokonaną rezerwację można odwołać najpóźniej w dniu poprzedzającym termin rezerwacji, a w
przypadku gdy odwołanie nastąpić musi, zgodnie z Regulaminem, w formie wiadomości e-mail, wiadomość
taka musi dodatkowo zostać nadana z zachowaniem terminów określonych w §3 ust. 4. Odwołanie
rezerwacji, pod rygorem nieważności oświadczenia Rezerwującego, następuje w takiej formie, w jakiej
dokonywano zgłoszenia rezerwacji.
2. Rezerwujący, w przypadku chęci zmiany ilości osób, które obejmuje rezerwacja, zobowiązany jest
powiadomić Restaurację o takiej zmianie najpóźniej na dzień przed terminem rezerwacji, a powiadomienie
takie, pod rygorem nieważności oświadczenia, następuje w takiej formie, w jakiej zgłaszano rezerwację. W
przypadku gdy zmiana rezerwacji nastąpić musi, zgodnie z Regulaminem, w formie wiadomości e-mail,
wiadomość taka musi dodatkowo zostać nadana z zachowaniem terminów określonych w §3 ust. 4.
Restauracja ma prawo odmówić zwiększenia liczby osób objętych rezerwacją w przypadku niedostępności
miejsc w Restauracji. Niedopuszczalna jest zmiana rezerwacji, polegająca na zmniejszeniu liczby osób poniżej
dolnych limitów dla Rezerwacji grupowej oraz Rezerwacji sali bankietowej i w takim przypadku stosuje się
odpowiednio postanowienia ust. 3 poniżej.
3. W przypadku niepowiadomienia Restauracji zgodnie z ust. 2 o zmianie ilości osób, które obejmuje
rezerwacja, Restauracja ma prawo odmówić obsługi dodatkowych osób, których liczba przekracza
zadeklarowaną pierwotnie w rezerwacji, natomiast w przypadku stawienia się mniejszej liczby osób niż
zadeklarowana pierwotnie w rezerwacji, Restauracja pozostaje uprawniona do zatrzymania zadatku zgodnie z
postanowieniami §4 ust. 3.
4. W przypadku złożenia skutecznego zawiadomienia o zmniejszeniu liczby osób, na które dokonano Rezerwacji
grupowej lub Rezerwacji sali bankietowej, wpłacony zadatek nie podlega zwrotowi w zakresie różnicy
pomiędzy liczbą osób jakie obejmowała pierwotna i zmieniona rezerwacja, a zadatek ten jest rozliczany
zgodnie z zasadami określonymi w §4 ust. 4.
5. W przypadku zwiększenia liczby osób objętych Rezerwacją grupową, jeśli dla dokonania tej rezerwacji
wymagana była wpłata zadatku, Rezerwujący jest zobowiązany uzupełnić zadatek o odpowiednią różnicę,
zgodnie z postanowieniami Regulaminu określającymi zasady płatności zadatku. Nieuzupełnienie kwoty
zadatku powoduje nieważność zwiększenia liczby osób objętych Rezerwacją grupową lub Rezerwacją sali
bankietowej.
6. W przypadku zwiększenia liczby osób objętych Rezerwacją indywidualną ponad 9 (dziewięć) osób,
stosowane są postanowienia Regulaminu dotyczące Rezerwacji grupowej lub Rezerwacji sali bankietowej,
przy czym zmianę taką Rezerwujący zgłasza w formie jak dla Rezerwacji grupowej lub Rezerwacji sali
bankietowej oraz zobowiązany jest uiścić zadatek liczony od łącznej liczby osób określonej w zmianie
rezerwacji. Zadatek płatny jest zgodnie z zasadami Rezerwacji grupowej lub Rezerwacji sali bankietowej.
Niezachowanie wymogów określonych w zdaniach poprzedzających powoduje nieważność zwiększenia ilości
osób objętych rezerwacją.
7. Dla skuteczności zgłoszenia zmiany liczby gości w ramach rezerwacji wymagane jest potwierdzenie takiej
zmiany przez Restaurację. Potwierdzenie zmiany ilości osób objętych rezerwacją następuje ze strony
Restauracji zgodnie z zasadami określonymi w §3 ust. 3 i 6.
8. W przypadku rezygnacji z Rezerwacji grupowej lub Rezerwacji sali bankietowej, dokonanej zgodnie z ust. 1,
wpłacony zadatek podlega zwrotowi na rzecz Rezerwującego w formie zwrotnego przelewu bankowego na
rachunek, z którego został uiszczony.
ZASADY OBSŁUGI KLIENTÓW
§6
1. W przypadku korzystania z usług Restauracji przez grupy, których liczba osób wynosi co najmniej 6 (sześć),
bez względu na to czy grupa taka korzysta z usług Restauracji na podstawie Rezerwacji grupowej czy też bez
dokonywania rezerwacji, do łącznej należności podlegającej zapłacie przez osoby należące do tej grupy ze
względu na zamówione świadczenia (złożone zamówienia) w Restauracji, pobierana jest opłata dodatkowa za
serwis w wysokości 10% (dziesięciu procent) wartości brutto należności zamówień złożonych przez członków
tej grupy.
2. W przypadku korzystania z usług Restauracji przez grupy, o których mowa w ust. 1 powyżej, jeśli korzystają
one z usług Restauracji bez dokonywania wcześniejszej rezerwacji (grupa licząca co najmniej 6 osób),
rozliczenie za korzystanie z usług Restauracji następuje na podstawie jednego rachunku.
3. W przypadku gdy członkowie grupy rozliczają się indywidualnie (to jest w sytuacjach innych niż opisane w
ust. 2 powyżej), opłata dodatkowa naliczana jest od wartości należności za świadczenia, które podlegają
zapłacie przez każdego członka grupy, który rozlicza się indywidualnie.
§7
1. W przypadku niewłaściwego zachowania grupy lub poszczególnych osób korzystających z usług Restauracji,
personel Restauracji dokona jednokrotnego upomnienia, a jeśli okaże się ono bezskuteczne, personel
Restauracji jest uprawniony do odmowy realizacji dalszej obsługi grupy lub poszczególnych osób oraz
żądania niezwłocznego opuszczenia Restauracji przez tę grupę lub takie osoby. W przypadku ustalenia
konkretnej osoby lub osób niewłaściwie się zachowujących, personel Restauracji może ograniczyć żądanie
opuszczenia Restauracji do tej osoby lub osób, zamiast całej grupy. Za niewłaściwe zachowanie uznawane
będzie w szczególności zachowanie głośne, agresywne, wulgarne lub zachowanie w inny sposób utrudniające
lub uniemożliwiające pozostałym klientom Restauracji spokojne korzystanie z jej usług.
2. Do Restauracji nie mogą być wnoszone i spożywane w niej własne posiłki, napoje lub alkohol, z
zastrzeżeniem ust. 3 i 4. Ponadto w Restauracji nie mogą być palone papierosy, używane papierosy
elektroniczne (tzw. „e-papierosy”), ani nie mogą być spożywane żadne środki odurzające. W przypadku
naruszenia powyższych zakazów, personel dokona jednokrotnego upomnienia osoby lub osób naruszających
powyższe zakazy, a jeśli upomnienie to będzie bezskuteczne, jest uprawniony do żądania niezwłocznego
opuszczenia Restauracji przez osoby naruszające powyższe zakazy. W przypadku naruszenia powyższych
zakazów przez członków grupy, personel ma prawo żądać opuszczenia Restauracji przez całą grupę.
3. W przypadku Rezerwacji indywidualnej, Rezerwacji grupowej lub Rezerwacji sali bankietowej możliwym jest
dostarczenie do Restauracji oraz spożycie w czasie korzystania z danej rezerwacji tortu okolicznościowego.
Wymaga to jednak uprzedzenia Restauracji przy zgłoszeniu rezerwacji. Restauracja dysponuje chłodnią, w
której możliwym jest przechowanie tortu i jeśli Rezerwujący chce skorzystać z takiej możliwości, powinien
dostarczyć go do Restauracji w dniu poprzedzającym rezerwację. Dostarczenie tortu oraz możliwość jego
spożycia w Restauracji jest uzależnione od złożenia – najpóźniej z chwilą dostarczenia tortu do Restauracji –
dokumentu, z którego wynikać będzie, że tort został wytworzony przez osobę posiadającą odpowiednie
uprawnienia i spełniającą wymogi sanitarne związane z wytwarzaniem tego rodzaju pożywienia.
4. W przypadku Rezerwacji indywidualnej, Rezerwacji grupowej lub Rezerwacji sali bankietowej możliwym jest
dostarczenie do Restauracji oraz spożycie w czasie korzystania z danej rezerwacji własnego alkoholu,
wyłącznej jednak w postaci wina, wina musującego lub szampana – w nieotwartych butelkach,
posiadających nienaruszone znaki akcyzy. Wymaga to jednak uprzedzenia Restauracji przy zgłoszeniu
rezerwacji. Możliwość dostarczenia i spożycia alkoholu, o której mowa w zdaniu pierwszym, uzależniona jest
od uiszczenia dodatkowej opłaty (tzw. „korkowego”) w wysokości 80 zł od każdej butelki, która podlegać
będzie otwarciu. Dostarczony alkohol przechowywany będzie w części Restauracji, do której dostęp posiada
wyłącznie personel, a alkohol taki serwowany będzie na bieżąco, zgodnie z życzeniem osób korzystających z
danej rezerwacji. Niewykorzystane butelki alkoholu, zarówno nieotwarte jak i niespożyte do końca, podlegają
zwrotowi Rezerwującemu niezwłocznie po zakończeniu rezerwacji.
5. Personel Restauracji może odmówić wpuszczenia lub obsługi osób znajdujących się pod wpływem alkoholu
lub środków odurzających, jak też może żądać opuszczenia Restauracji przez takie osoby.
6. Postanowienia ust. 1 stosuje się odpowiednio do osób niepełnoletnich, zwłaszcza zaś dzieci przebywających
w Restauracji pod opieką ich prawnych opiekunów lub innych osób. Za dzieci przebywające w Restauracji
odpowiedzialność ponoszą ich prawni opiekunowie lub inne osoby, pod których opieką dzieci się znajdują, co
dotyczy zarówno obowiązku sprawowania należytej pieczy nad dzieckiem, jak również odpowiedzialności za
szkody wyrządzone lub doznane przez dziecko wskutek jego niewłaściwego zachowania lub będące
wynikiem nieprawidłowo sprawowanej pieczy nad dzieckiem.
7. Osoby korzystające z usług Restauracji ponoszą odpowiedzialność za szkody wyrządzone swoim działaniem.
ADMINISTRACJA DANYMI OSOBOWYMI NA POTRZEBY REZERWACJI
§8
1. Administratorem danych osobowych podawanych na potrzeby dokonania, obsługi i rozliczenia rezerwacji w
Restauracji jest Bartosz Jędrasiak prowadzący działalność gospodarczą pod firmą „WOO TO GO Jędrasiak
Bartosz” z siedzibą we Wrocławiu (50-357) przy ul. Grunwaldzkiej 67.
2. Na potrzeby dokonania rezerwacji przetwarzane są następujące dane osobowe Rezerwującego:
1. imię i nazwisko,
2. numer telefonu,
3. e-mail,
4. numer rachunku bankowego – w przypadku dokonywania wpłaty zadatku.
3. We wszelkich sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych Rezerwującego, może się on
skontaktować z Administratorem pod adresem e-mail: rezerwacje@woothai.pl
4. Przetwarzanie danych osobowych Rezerwującego następuje zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych
osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne
rozporządzenie o ochronie danych) z dnia 27.04.2016 r. (zwane dalej „RODO”). Przetwarzanie danych
Rezerwującego następuje w celu dokonania i obsługi rezerwacji, a w przypadku gdy rezerwacja jest
uzależniona od dokonania wpłaty zadatku, także na potrzeby dokonania rozliczeń z tym związanych.
Podstawą przetwarzania danych osobowych na potrzeby dokonania i obsługi rezerwacji jest przepis art. 6
ust. 1 lit. b i f RODO. W zakresie w jakim przetwarzanie danych wynika z bezwzględnie obowiązujących
przepisów prawa (m.in. w zakresie przepisów o rachunkowości i przepisów podatkowych) podstawą
przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
5. Rezerwujący posiada prawo dostępu do swoich danych, ich sprostowania, a także żądania ich usunięcia,
ograniczenia ich przetwarzania, sprzeciwu wobec ich przetwarzania. Rezerwującemu przysługuje prawo
wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie ochrony
danych osobowych w razie uznania, że przetwarzanie danych osobowych Rezerwującego narusza przepisy
RODO.
6. Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, numeru kontaktowego i e-maila przetwarzane będą przez
Administratora przez okres niezbędny do wykonania rezerwacji, a gdy zostanie ona odwołana, do czasu jej
odwołania, nie dłużej jednak niż przez 14 dni od wystąpienia tych zdarzeń. Dodatkowo imię i nazwisko oraz
dane o numerze rachunku bankowego Rezerwującego, w przypadku dokonania wpłaty zaliczki, przetwarzane
będą przez czas niezbędny do dokonania rozliczeń rachunkowych oraz ewentualnych rozliczeń podatkowych,
nie dłużej jednak niż przez okres 5 lat liczonych od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło
rozliczenie wpłaconego zadatku. W przypadku wystąpienia szkody w mieniu lub na osobie lub powstania
sporu co do niewykonania lub nieprawidłowego wykonania rezerwacji, dane Rezerwującego przetwarzane
będą do czasu przedawnienia roszczeń, nie dłużej jednak niż przez 6 lat od końca roku, w którym nastąpiło
zdarzenie uzasadniające tę podstawę przetwarzania danych osobowych. Po tym czasie wszystkie dane
osobowe Rezerwującego zostaną usunięte.
7. Dane osobowe mogą być udostępniane innym podmiotom, z którymi Administrator zawarł umowę
powierzenia lub podpowierzenia przetwarzania danych osobowych, w szczególności firmom świadczącym
usługi związane z obsługą księgową, prawną lub z zakresu usług teleinformatycznych (wymiany danych za
pośrednictwem poczty e-mail w związku z rezerwacją). Na podstawie przepisów powszechnie
obowiązującego prawa, dane osobowe Rezerwującego mogą być przekazywane organom administracji
publicznej.
8. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niezbędne dla dokonania, obsługi i rozliczenia rezerwacji.